… AT FORTÆLLE VERDEN

KLINT havde premiere i august 2016 og et nyt kapitel i mit teaterliv tog sin begyndelse.

I 2014 havde komponist Birgit Løkke og jeg taget initiativ til KLINT. Anledningen var optagelsen af Stevns Klint på UNESCOs liste over verdensarv. Vi ville skabe et værk om geologien i Stevns Klint til Pyramiden i Boesdal Kalkbrud.

Alle mine erfaringer fra et langt teaterliv kom i spil – som producent, tekstforfatter, instruktør og sanger/skuespiller, og en stor del af ansvaret for gennemførelsen af det musikalske geologi-lyriske værk var mit.

Opbakning fra frivillige, stort billetsalg, en Reumert nominering og prisen som årets Stevnsbo slog fast, at KLINT lykkedes.

KLINT 2 i 2018, blev med journalist Henrik Fiskers ord ”ikke blot en gentagelse – men en kunstnerisk forædling af et i forvejen spændende produkt”.

Den store opmærksomhed omkring KLINT og KLINT 2 og samspillet med partnere omkring forestillingerne har betydet, at ideer til store scenekunstneriske projekter fra KLINT-holdet bliver efterspurgt lokalt.

Vi har projekter i støbeskeen…

Jeg er uddannet skuespiller fra Statens Teaterskole i 1978 og har medvirket i mere end 40 forestillinger som skuespiller, sanger, fortæller og dukkefører. Jeg har turnéret Danmark tyndt og har gæstespillet rundt omkring i Europa, i Sydamerika, i Rusland og i Japan.

Med de seneste forestillinger som skuespiller, Viljen til Sejr og Kys det nu, det satans liv, har jeg været nomineret hos CPHCulture til henholdsvis Årets Særpris 2016 og Bedste Kvindelige Hovedrolle 2015.

Hent mit skuespiller CV her.

Erfaringerne som skuespiller har lukket op for opgaver som instruktør, dramatiker og de seneste år også som producent.

Siden 2001 har jeg skrevet og instrueret i lige så høj grad, som jeg har optrådt som skuespiller og sanger.

Med Jasnas Breve, 2004, hvor jeg både var dramatiker og instruktør, tog jeg titlerne til mig.

Hent mit instruktør/dramatiker CV her.

Jeg har altid haft en drivkraft til at fortælle og lyst til at dele min undren og min indignation med andre. Forestillingsevnen er motoren.

Skuespillerhåndværkets fineste særkende er, evnen til se verden gennem en andens øjne.

Og de fineste øjeblikke er der, hvor et fremmed menneske føler sig genkendt gennem fremstillingen på scenen, og som siger: ”Hvordan kan du vide det?”

Skal vi tale om samarbejde?

Send mig en besked og jeg vender tilbage hurtigst muligt.